انا الحق

انا الحق

عرفان حقیقی با وصول به حق و فنای دراو تحقق می یابد و عارف حقیقی با فناکردن خود در خدا به بی خودی میرسد و اناالحق بیان این بی خودی است..

بایگانی
نویسندگان

بانک ها از پولی که وجود ندارد قرض میدهند

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ


علت اصلی در جهان در نکته ای نهفته است که اکثریت مردم از آن آگاه نیستند.**سیستم بانکداری که پول را از هیچ می آفریند، بر بهره ها می افزاید و هزینه های دولتی را بیشتر می کند** باعث این بحران ها شده است. این سیستم را به صورت مستقیم به سوی توسعه و افزایش ظرفیت های تولید و مصرف هدایت نمی کند و به دامن می زند.

این سیستم تضمین نمی دهد که پول خلق شده از طریق فوق، به نحوی واقعی در جهت کارآمدی و اهداف طلبانه بازار عمل کند، در عوض باعث ایجاد عدم توازن خارق العاده می شود و به ویژه اینکه موجب افزایش بسیار زیاد ها نیز می شود.

افزایش بدهی هنگامی اتفاق می افتد که سیستم به اندازه کافی پول برای بازپرداخت اصل یک به همراه سود و بهره آن تولید نمی کند. این وضع باعث می شود که نه تنها بدهی ایجاد شود بلکه به علت وجود فشار ممتد برای خلق و تولید پول بیشتر، اضافی را نیز ایجاد می کند.

**بانک ها از پولی که وجود ندارد قرض می دهند.**


مخصوصا این سیستم نمی تواند نیازهای اولیه و اساسی مستتر در اصل مهم(Sayˈs Theorem) را که در اقتصاد باید و یکی باشند برآورده کند. به علاوه سیستم اقتصادی و مالی مانع از آن می شود که بتوان راه حلی عملی را برای مشکلات بزرگ زیست محیطی ارایه کرد.

این شرایط در حال شدن نیز می باشد زیرا همه درمان هایی که بر روی آنها تبلیغات بسیاری انجام می گیرد نتیجه نداده اند و ما نیازمند راه حلی برای ˈقرض گرفتنˈ هستیم.

حال آنکه قرض گرفتن در واقع **ایجاد پول از است** که به وسیله سیستم انجام می شود. در نخستین مرحله، همین موضوع علت اصلی همه مشکلات و دردسرهاست.

معمای حل این در این موضوع نهفته است که علت اصلی این بحران شناخته شود و آن هم این است که پول به صورت بی پایان برای اهدافی خلق شده است.**راه حل بحران این است که خلق این پول متوقف شود.**

بخش هایی از کتاب **اقتصاد دودویی**
نوشته ی رادنی شکسپیر تحلیلگر انگلیسی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
ش د س ر

نظرات  (۱)

۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۱:۱۳ خرید خانه در استانبول

خیلی خوب و عالی بود

پاسخ:
ممنون از مطالعتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی