انا الحق

انا الحق

عرفان حقیقی با وصول به حق و فنای دراو تحقق می یابد و عارف حقیقی با فناکردن خود در خدا به بی خودی میرسد و اناالحق بیان این بی خودی است..

بایگانی
نویسندگان

توجیه ربا با ربا

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹ ق.ظ


بعد از کنار گذاشته شدن شیوه مبادله و روی آوردن مردم به یک کالا یا شی مشخص برای مبادله که نهایتا به پذیرفتن به عنوان پول انجامید. عده ای برای سهولت مبادلات به **نگه داری طلا** پرداختند و به مردمی که طلا های خود را نزد آنها امانت گذاشته بودند هایی تحویل میدادند که در حکم **طلای مجازی** بود.

مردم میتوانستند با رجوع به مراکز نگه داری طلا و تحویل رسید خود ،همان مقدار طلا را تحویل بگیرند.**رفته رفته دیگر آن رسید های طلا ،حکم خود طلا را پیدا کردند** چرا که دیگر کمتر کسی برای دریافت طلای واقعی به آن مراکز مراجعه می کرد. همین امر باعث شد که **افرادی که طلا را در اختیار داشتند بیش از موجودی طلای خود رسید صادر کنند، چرا که کسی از موجودی واقعی آنها مطلع نبود و مراجعه برای گرفتن طلای واقعی نیز کم شده بود.**

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

واقعیت آن است که از سال 1971 رئیس جمهور وقت آمریکا بر تبدیل پذیری دلار به طلا پایان داد و از آن پس پول مورد استفاده قرار گرفت.**به این معنی که دلار آمریکا به عنوان ارز مرجع جهانی نه به پشتوانه طلا بلکه بدون پشتوانه چاب می شود**؛ این دلار های بدون پشتوانه **fiat currency** نام دارند که مشابه همان رسید های بی ارزش طلایی است که در گذشته بدون اینکه طلایی به ازای آنها بوجود داشته باشد صادر می شدند. اما چاپ دلار بدون پشتوانه چه اشکالی دارد و رابطه آن با چیست؟

مسئله اینجاست که اختیار چاپ دلار بدون هیچ محدودیتی در اختیار فدرال رزرو آمریکا قرار دارد و از آنجا که بعد از 1944 همه پول های بر اساس دلار آمریکا تعریف می شوند،**فدرال رزرو میتواند هر قدر که می خواهد بدون پشتوانه چاپ کند و اسکناس های بی ارزش خود را در اختیار دیگران قرار دهد اما افراد و کشور هایی که این دلار را دریافت میکنند، در ازای آن **چیزی با ارزش را به آمریکا میدهند.**این یعنی هر قدر که دلار بیشتری دریافت کنید کار،تلاش یا چیز دارای ارزش ذاتی بیشتری را به صاحبان دلار داده اید و در عوض چیز کم ارزش بیشتری دریافت کرده اید؛ به عبارت دیگر شما هرقدر بیشتر با پول فیاتی که آمریکا در دست دارد مبادله انجام دهید بیشتر زحمت خود را نزول داده اید و دلار های بی ارزش را انباشت کرده اید.** اما ارزش واقعی دلار ها کجاست؟

**ارزش واقعی در جیب کسانی است که طلای واقعی را در اختیار داشته و برای شما رسید های بی ارزش صادر میکنند!**سرانجام جامعه ای که در آن اسکناس های بی ارزش وجود دارد چیزی جز سرانجام آن جامعه ای نیست که در آن و حضور دارند.

در هردو مورد افرادی که و را در اختیار دارند **پول دارتر** و افراد و **فقیر تر** میشوند. ارزش اسکناس های بدون پشتوانه نه در درون آنها بلکه در دست فدرال رزرو است. اسکناس ها برخلاف طلا ارزش ذاتی و ثابتی ندارند، به همین دلیل است که ما با یک ملیون تومان پولی که امسال در اختیار داریم نمیتوانیم همان مقداری که پارسال میتوانستیم با آن خرید کنیم ،کالا بخریم.**چراکه پول نیز بر مبنای دلار تعریف میشود و نوسانات دلار بر ارزش پول ما اثر گذار است.**

ربای اصلی **ربای سازمان یافته ی دلار های بدون پشتوانه** است که اثرات آن در جامعه می شود نوسان ارزش پول و کاهش روز به روز قدرت خرید.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

**حال افرادی وقتی می خواهند را توجیه کنند عذر بدتر از گناه آورده و نا آگاهانه را دلیل بدون اشکال خواندن آنچه ربای بانکی نامیده میشود عنوان میکنند!**

به راستی که امروزه همه جوامع جهان را **اسیر** کرده است و صاحبان سازمان های مالی آمریکا چون فدرال رزرو هر روز بیش از قبل وقت و زحمت و ارزش کار مردم را در قبال اسکناس های **بی ارزش** می دزدند.

امام صادق (ع) می فرماید: «اذا اراد الله بقوم هلاکا ظهر فیهم الربا»
«**هنگامی که خداوند اراده هلاکت قومی را کند، ربا در میان آنها ظاهر می گردد**»
با مطالعه سیستم مالی جهانی آلوده به ربای امروز میتوان به سازوکار هلاکت بار آن پی برد.

منبع:وبلاگ ژخار

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
ش د س ر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی