انا الحق

انا الحق

عرفان حقیقی با وصول به حق و فنای دراو تحقق می یابد و عارف حقیقی با فناکردن خود در خدا به بی خودی میرسد و اناالحق بیان این بی خودی است..

بایگانی
نویسندگان

دلار بدون پشتوانه

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶ ق.ظ


بی‌ مهابا تا توانسته **بدون پشتوانه** چاپ و به جهان صادر کرده است، از سال **۱۹۷۸**، **۱۹۷۹** به این طرف تا توانسته کاغذی را که پشتوانه‌ ای به نام نداشته، به جهان عرضه کرده است.دوره اول از **۱۹۳۵** تا **۱۹۶۵** به مدت ۳۰ سال، پشتوانه این دلار طلای کشورهای مختلفی بود که در جنگ جهانی دوم ترسیده بودند و بردند و در امریکا قرار دادند.

ژنرال دوگل در دهه ۱۹۶۰ در فرانسه به امریکایی‌ ها گفت طلاهای ما را که در جنگ جهانی دوم بردید، پس بدهید. کشورهای دیگر پشت سر فرانسه اصرار کردند و طلاهای‎ شان را از امریکا گرفتند.

آقای ، معاون رئیس‌جمهور امریکا بود و هنوز خودش رئیس‌جمهور نشده بود، آمد و در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که ارتباط با قطع شده. دلار امریکا پشتوانه‌ ای به نام طلا ندارد. در سال **۱۹۷۳**، جنگ اعراب و اسرائیل شد و اعراب نفت را به روی غرب بستند و قیمت نفت بالا رفت و فقط شاه ایران نفت صادر می‌ کرد. آقای دکتر هنری مقاله‌ ای در نوشت تحت عنوان «**پروژه ایگنوتوس**»، گفت **همین‌ طور که هوا و آب‌ های بین‌المللی مال کسی نیست، نفت و گاز کشورهای مختلف هم مال کسی نیست و به همه تعلق دارد.**

این پروژه از **۱۹۷۵** کلید خورد و تا سال **۲۰۰۵** میلادی ادامه پیدا کرد و در طول این ۳۰ سال، پشتوانه پول امریکا، **نفت و گاز** شد. چطور؟ بلافاصله بعد از مقاله آقای کیسینجر، آقای ملک خالد شاه عربستان مصاحبه‌ کرد و گفت: «**از فردا تمام معاملات نفتی با دلار است». شاه ایران ۲۴ ساعت بعد مصاحبه کرد و گفت: «تمام معاملات نفتی با دلار است**». سازمانی به نام به‎ وجود آمد که از تحقیقات، اکتشاف، استخراج، انتقال به پالایشگاه‌ ها، فرآوری، مرحله بعد از فرآوری، عرضه به بازار را با دلار انجام دادند.

برای این به‎ وجود آمد که بتواند این قضیه را تسهیل کند. پس در ۳۰ ساله **۱۹۳۵** تا **۱۹۶۵**، پشتوانه دلار، طلای داخل خاک امریکا بود، از **۱۹۷۵** تا **۲۰۰۵** میلادی، پشتوانه دلار امریکا، و معاملات نفتی در جهان بود.

بعد از قضیه ۱۱ سپتامبر، ایالات متحده به سمت این قضیه می‌ رفت که بگوید کسی در این زمینه به سمت پول نرود. اعلام کرد که **باید معاملات نفتی با پول هر کشور صورت بگیرد.** اول ایران به سمت رفت، شجاع شد و به سمت خودش رفت، ما شروع کردیم به معامله با ، یعنی دادیم و گرفتیم. تا آنجا که مقام معظم رهبری پیشنهاد کردند راه بیفتد. ایران و قطر و روسیه سهام اول اوپک گاز را داشتند. کار که شروع شد، صدای امریکا درآمد.

**Bi Partisan Policy Center** ،مرکز سیاست دوحزبی ایالات متحده، یعنی هم حزب ، هم حزب ، در **۲۰۰۷** میلادی، زمستان **۱۳۸۷** گزارشی منتشر کرد که الان در اینترنت موجود است و این چرخه را ترسیم کرد که گردش نفت ایران در سراسر جهان به هر کشوری که هست، نهایتاً باید منتهی به معامله با دلار شود، **در غیر این صورت، اقتصاد امریکا از هم خواهد پاشید**. ایران روی این قضیه پافشاری کرد.

کشورهای دیگر هم پای کار آمدند. امریکا در **۲۰۰۵** ارتباطش را با و قطع کرد و همان‌ طور که پیش‌ بینی کرده که بتواند ارتباطش را با قطع و نفت و گاز را جایگزین کند، حرفش این بود که ما بین ۵ تا ۱۰ سال، یعنی از **۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰** یا **۲۰۱۵** پشتوانه دلار را اطلاعات داخل قرار می‌ دهیم.

یک چیزی در رسانه‌ ها می‌شنوید که ، که در ایران بعضی‌ ها می‌گویند و نمی‌ دانند معنی‌اش چیست.موقعی که اتحادیه اروپا در سال **۱۹۹۲** می‌ خواست شکل بگیرد، در **پیمان ماستریخت** حرف ‎شان این بود که اساس طرح‌ ریزی استراتژیک برای اتحادیه اروپای آینده باید مبتنی بر **دانش‌ محوری** باشد، مگر جای دیگر غیر از این است؟ بله، مثلاً طرح‌ ریزی استراتژیک ایالات متحده است.

امریکا، **۱۶** سازمان امنیتی دارد، مهم‌ترین شورای آن هم **شورای‎ عالی امنیت ملی** است.هر جامعه‌ ای را که می‌ خواهید بسازید، از یک متغیر استفاده می‌کنید. امریکا امنیت‌ محور بود، اروپا گفت می‌خواهیم دانش‌محور باشیم. این دانش‌ بنیادی را از نظرات گرفته بودند، چون دیدند او دارد می‌گوید در آینده، سپهر اطلاعات منشأ قدرت است. چرا نتوانستند اینترنت را پشتوانه قرار بدهند؟ چون کلاً در اینترنت **دو تریلیون دلار** ثروت وجود دارد. از **۴۵ تریلیون دلار گردش مالی جهان** ، کلاً ثروتی که از نظر اطلاعات در اینترنت وجود دارد، دو تریلیون دلار است.**امریکا حساب کرده بود که از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ یا نهایتاً ۲۰۱۵ این مبلغ به‌ راحتی به ۳۰ تریلیون دلار برسد. امیدی که بسته‌ اند، امید غلطی است.**

نتیجه این شد که الان دلار امریکا ندارد.**۱۹۳۵** تا **۱۹۶۵** طلا و فلزات گرانبها، ارتباطش ۱۰ سال قطع می‌شود. در **۱۹۷۵ تا ۲۰۰۵ میلادی با پروژه ایگنوتوس آقای کیسینجر می‌شود منابع نفت و گاز، منابع فسیلی جهان. امروز دلار فاقد پشتوانه است و امریکا هر چه دلار چاپ و در بازار جهانی عرضه می‌کند، بی‌ پشتوانه است.**

حالا آمده و سایت بدهی آنلاین را انداخته و می‌ گوید هوای مرا داشته باشید، چون اگر من بپاشد، همه شما می‌ پاشید:
www.usdebtclock.org/ 

ترجمه ی کامل سایت به فارسی:
usdebt.reba.ir/ 

منبع:دکتر حسن عباسی؛ سخرانی زندگی پول و دیگر هیچ، دانشگاه شهید رجایی، ۱۳۹۰
صوت:www.mediafire.com/do

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
ش د س ر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی