انا الحق

انا الحق

عرفان حقیقی با وصول به حق و فنای دراو تحقق می یابد و عارف حقیقی با فناکردن خود در خدا به بی خودی میرسد و اناالحق بیان این بی خودی است..

بایگانی
نویسندگان

میلیونر شو!

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ق.ظ

صفتی بود که در اروپای قرن هجدهم به قشر و طبقه‌ ای از افراد جامعه گفته می‌ شد که در جریان ظهور و بروز و رشد جریان مالی و در اوایل دوره‌ ی گام‌ های کسب و را با روحیه‌ ی سوداگری و فرهنگ طی کرده بودند و به نوعی متمولین و متمتعینی محسوب می‌ شدند که **پس از گذران سختی‌ ها و مرارت موجود در دوره‌ ی و ها و های درون‌ تمدنی اروپای آن روز، اکنون با پیدایش ابزار و خدمات نوین ، چاپ و ی سازمان‌ یافته‌ ی به چنان ثروتی رسیده بودند که در پول دست و پا می‌ زدند.**

دیگر اقشار جامعه به سبب ظهور این افراد در نظام تمدنی غرب آن‌ ها را و **تازه به دوران رسیده‌ ها**یی می‌ دانستند که دیگر گذشته‌ ی خود را نیز به یاد نمی‌ آورند و به دنبال رسیدن به تنها هدف خود یعنی **کسب پول بیشتر** هستند.

از این‌ رو صفت را به آن‌ ها دادند؛ این افراد با این صفت از دیگر اقشار جامعه جدا شدند و به واسطه‌ ی ظهور ایشان،نظام از آن‌ زمان به این سو شکل گرفت و نزج پیدا کرد؛ نظامی که در یک طرف و در طرف دیگر را در خود داشت و به‌ نوعی همان **نظام حاکم و رعیتیِ قرون وسطی** بود که اکنون خوانشی از آن شکل گرفته بود.

...............................................................................................................................

با این اوصاف، تبلیغات که امروز از رسانه‌ ها در جامعه‌ ی خودمان می‌ بینیم که به طور مستقیم القای میلیونر شدن را می‌کنند و **طمع** را برای بهره‌ مندی بیشتر در جامعه رواج می‌ دهند، چه تعبیری می‌ تواند داشته باشد؟

snn.ir/Images/News/S 
reba.ir/portal/wp-co 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

پاسخ این سوال را این‌ گونه می‌ توان داد:

با توجه به این‌ که جامعه‌ ی ما در مرحله‌ ی است، هدف از این ،**ترویج تفکر و روحیه‌ ی همان افرادی است که در غرب از ۳۰۰ سال گذشته به این‌ سو تحت عنوان طبقه‌ ای متشکل از میلیونر ها ظهور و بروز اجتماعی پیدا کردند** و در ویژگی و ابعاد شخصیتی، همان **مرفهین بی‌ دردی** هستند که **تازه به دوران کنونی انقلاب اسلامی ایران رسیده‌ اند** و سودا گرانی محسوب می‌شوند که تازه به ابتدای مسیر غربِ ۳۰۰ سال پیش پا نهاده‌اند.

آیا مسئولین فرهنگی هیچ مسئولیتِ اجتماعی در نسبت با این که ساختارهای جامعه را دست‌ خوش تغییر قرار می‌دهد برای خودشان قائل هستند؟

این‌که مسئولین فرهنگی جامعه از بازتاب تصمیمات و اقدامات خود آگاه هستند یا خیر را نمی‌ توان به‌طور دقیق بیان کرد؛ چراکه اگر بگوییم آگاهی ندارند، حمل بر **فقدان سواد و علم لازم برای اداره‌ ی جامعه** در خصوص آن‌ ها می‌شود و همان‌ طور که حضرت آیت الله جوادی آملی در پیام‌ خود به همایش فرمودند، افرادی که علم به معارف دین ندارند و اداره‌ ی و ی مسلمین را به دست می‌ گیرند از نظر قرآن **سفیه** هستند؛ و قطعاً هم لیاقت و شایستگی اداره‌ ی جامعه و در اختیار داشتن مسئولیت را ندارد[1].

از سویی اگر هم بگوییم که بازتاب کار خود را می‌ دانند و هم‌ چنان دست به این اقدامات می‌ زنند نیز حمل بر اتهامِ **خیانت به اسلام، دین و ارزش‌ های انقلابی** می‌ گردد؛ بنابراین، تصمیم‌ گیری در این خصوص به عهده‌ ی مخاطب گذاشته می‌شود.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

**اما جامعه‌ ی مسلمین باید بداند و آگاه باشد و دائم به خود نهیب بزند که شدن، هدفِ این امت نبوده و دامن‌ زدن به و کسب سرمایه‌ ی بیشتر برای این جامعه هیچ وقت موضوعیت نداشته است.**


علی نخعی زاده

...............................................................................................................................

[1]. «مال عامل قیام یک ملت است؛ آن ‌کسی که دارد ندارد،صلاحیّت آن را ندارد که مال را به دست او بدهند، اگر هم هوش اقتصادی دارد و لکن قُدسی و قداست در او یافت نمی‌ شود، اوسفیه است.سفاهت در فرهنگ تنها در فقدان نظر نیست، بلکه بسیاری از افرادند که از نظر علمی، خردمند و پخته و فرهیخته هستند **اما از نظر عقل عملی سفیه‌ اند.** قرآن کریم کسانی را که راهیِ راه ابراهیم خلیل سلام الله علیه نیستند سفیه می‌ داند: وَ مَنْ یَرْغَب ُعَن ْمِلَّهِ إِبْراهیمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ…»


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
ش د س ر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی